Hur är det?

Under en period nu... typ sen vi flyttade till huset känns allt som en bergochdalbana... Ena stunden är allt tiptop och nästa är allt en katastrof... men det är väl så livet är, eller? Men tycker det svänger lite väl snabbt...
Har så många bollar i luften nu, vilket resulterar i ständig fundering och planering och pusslande för att allt ska gå ganska bra iaf... vilket i sin tur leder till att jag ofta känner mej helt slut och att jag aldrig hinner göra färdig något, mycket som blir halvdant... och jag vill att allt ska va perfekt! Funderar på, är det såhär för alla? är det bara jag som är onormalt lat? Jag saknar att vakna en morgon å ställa mej frågan, vad ska jag hitta på idag? Istället för att vakna och tänka, hur ska jag hinna och klara av den här dagen?, och ibland längta tills kvällen innan jag ens kommit ur sängen...
Finns massa funderingar som yrar i mitt huvud nu... och det mesta får stanna där, vill inte ta upp allt här... =) Men de kan va skönt att skriva av sig...
Men något måste jag göra iallafall, för såhär har vi varken tid, råd eller ork till att ha det. Det gäller bara att välja rätt, å fyfasen va jobbigt å svårt det är! 


Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja det gäller att prioritera rätt saker, och det kan både vara jobbigt och svårt. Men försök att tänka positivt, det som tar mest tid är ditt största intresse. Tänk om du inte hade hästarna, då skulle du vara riktigt rastlös! Eller hur? :) Allt behöver heller inte vara perfekt, trots att man önskar det mer än någinsin. Jag vet hur det är! Huvudsaken är att man mår bra :)

2009-06-10 @ 14:41:26
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: nänna

jo, de e sant! =) men ja mår ju ändå inte bra =(

2009-06-10 @ 16:01:36
URL: http://nippertip.blogg.se/
Postat av: Anna

Vet precis hur du tänker och menar gumman. Jag tror att det gäller att ta till vara på de dagarna då det känns riktigt bra och lägga dem i minnet. Sen om man lyckas få en liten lucka en dag - det är då du måste välja rätt! Då ska du göra ngt som DU vill och som DU mår bra av, om du tex hinner städa undan, fixa eller ngt annat i huset.. du vet hur skönt du tycker att det är om det är nystädat/fixat/organiserat!



Jag tror inte alla har det som du har det... Nej jag vet att inte alla har det så. Jag har haft det så, men nu när skolan tog slut märker jag redan stor skillnad! Hundarna för mig är ju som hästarna för dig, och till och med det -> som är SÅ roligt - känns tungt och jobbigt när det är för mycket... Men skolan tynger rätt mycket, för även om man inte pluggar varje kväll så släpper man det inte ur tankarna ändå, för man borde egentligen plugga, men hinner inte/orkar inte.



Ang att göra saker perfekt: gör det så perfekt du kan, för det mår DU bättre av, och om det ändå inte känns bra nog så vet du iaf med dig att du har gjort så gott du kan, och det brukar kännas bättre.



Nu ska jag sluta babbla och avsluta med det absolut viktigaste:

VÅGA BE OM HJÄLP! Be oss kompisar om hjälp, ngt kan vi alltid göra... Eller bara prata av sig...

KRAAAM !

2009-06-10 @ 19:51:55
URL: http://galengolden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0