Veckan som gått...

Nu har det gått många dagar utan några inlägg... gör en "liten" sammanfattning om vad som hänt den senaste veckan... =) tar med de jag kommer ihåg.. hehe

Måndag:
Vilken dag, de va ju STCC på söndan före, åkte lastbil med Daniel hem, var hemma så vi kunde lägga oss tjugo i 5 på morgonen, min väckarklocka ringde kvart över 6, alltså fick jag inte sova ens en timme... trött? eh, ja... men men, skolan kallade... efter skolan hade jag bara tre hästar att ta hand om... men men tänkte jag, imorn ska jag sova länge!
Läggdags ca 23.30

Tisdag:
Nix, det blev ingen sovmorgon, mamms ringde på kvällen (mån) å undra om jag å Zandra inte kunde följa med till sthlm å hämta bilar som papps köpt. Vi åkte 06.30 från Arvika.
Väl framme i sthlm fick vi en varsin bil att köra hem till Arvika igen... Efter vi åkt i ca en timme började Zandras bils oljelampa lysa... yippie... stopp på närmaste bensinmack!


yes... =)


Zandra "bilmekaniker" Björkholtz


jaha, då ska vi se då... vad va ska ha... eh...

Allt slutade väl och vi kom hem oskadda... även bilarna... =P
Även idag väntade hårt arbete med hästarna på kvällen =) Hämtade tex 5 pall med spån...
Läggdags: ca 00.15


Onsdag:
Idag var det en tur till KAU som stod på schemat... snabbt hem, red, ännu snabbare byta om och åka till brukshundsklubben, där hade Bimbo (www.bimboza.blogg.se) fixat en träning med freestyle för Agnes, dansa med hund typ, skitkul! Tyckte både jag å Tinja =) Så nu får vi träna massa konster... kan ju lite sen tidigare iaf... =)
Läggdags: somna i soffan helt medvetslös... vid elva typ...

Torsdag:
Städa, såg ut som h*lvete hemma efter alla stressiga dagar. Fixar allt som kommit efter i stallet åxå. Vid 13 kom mamma å hämtade mej, vi tänkte åka till Charlottenberg, var tvungen att köpa present till älskling =) plus att jag tänkte köpa lampor upp till uteboxarna...När Daniel slutat åkte vi in till ARK me Marco å Fillan, hoppträning. hemma vid 21 tiden. Kom in vid tio kanske...
Läggdags: ca 23.30

Fredag:
Redovisning på KAU slutade vid 15 tiden. Hem å rida mm, gjorde jag nå mer? Minnet sviktar...

Lördag:
Daniel stackarn, var tvungen att jobba idag å, jätte mycket att göra på Swegon. Jag gick åxå upp tidigt, fixa hästarna, var tvungen att skynda mej för kl 16.00 skulle hela tjocka släkten komma, daniel fyller år på måndag =) Innan fyra skulle jag rida Fillan å Marco, mocka börja fixa alla grejer inför tävlingen imorn, duscha och städa! Snälla mamma kom å hjälpte mej vid två, med maten å så. Så när Daniel kom hem från jobbet var allt perfekt iordning... =)


Födelsedagsbarnet öppnar tårtan =) Så himla goda tårtor!




Söndag:
Regional hopptävling Karlstad
Klockan ringer 04.36, min första tanke: Varför gör jag de här?
'
Lastar allt som ska lastas ink hästarna.. =P och åker mot Karlstad. Första klassen var med Marco, nervöst! Nu kunde inte Malin följa med heller, för hon har fått sin bäbis =) E speciellt nervöst för att det är just Marcoroc... Typ alla vet vem han är och hur duktig han är... ah! Blir nervös bara jag tänker på de nu! =) jaja, de gick bra iaf, fick 4 fel genom ett stopp, klart godkänt =) Nästa klass var med Fillan, 1.10 med en bedöming jag aldrig varit med om, om man var felfri i grundomgången var man välkommen till omhoppning efter alla ridit klart. Klarade man omhoppningen felfritt åxå var man välkommen till en andra omhoppning, kul =) Iaf, Fillan var huur pigg som helst, var lite orolig för att hon skulle vara föör pigg, inte likt henne att knappt kunna stå still en sekund. När vi väl kom ut på banan viade det sig att hon var helt perfekt pigg =) åh, tänk om det alltid kunde kännas så underbart att rida =) vi var felfria i grunden =) Till omhoppningen höjdes hindrena till 1.20. Fillan fortsatte överraska mej å gick även nu helt kanon, felfria igen! =) Sista omhoppningen hade vi ett pet, båda var nog lite trötta vid detta laget... men är såå nöjd, vi blev placerade, blev tia av ca 50 starter, duktiga fina phelomina. Sen var det ca en timmes vila inför 1.20 klassen, den gick åxå jättebra! =)
Daniel ser ut att trivas som hästskötare... hehe


FIllan, ja å Marco


Ja å min söta gosiga skrutt som e så duktig! =)



Ja, de va den korta sammanfattningen de... hehe...

Kommentarer
Postat av: Bimboza aka Anna

GÖÖÖÖTE vilken dag... hahaha :D

Min vecka skulle se snarlika ut om jag radda upp den :)



Till veckan börjar vi med en femveckorspraktik vi... gaaaah. När har ni praktik igen?



Kul att det gick så himla bra på hoppningen, häftigt med grund + 2 omhoppningar.. :) Ovanligt väl?

Fina och roliga kort :)

2008-09-09 @ 19:50:08
URL: http://bimboza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0