Regn!

jaha... nu regnar de... å jag har jättemycket att göra, ute... så typiskt! men jag hann iaf klippa halva gräsmattan =) å när det slutar spöregna ska jag försöka börja med att göra en till hage till pållarna. Daniel är i Koppom å hämtar mer material till uteboxarna, längtar tills dom e färdiga!

De e så skönt att STCC:n var på fre å lör denna gången, då e man ju ledig sön! Jag å Zandra har nog slagit alla rekord i att äta kakor mm denna helgen =) Vi började vårat hetsätande av kakor i onsdags, när vi bakade, sen har det hållt i sig... det var meningen att alla mekkar skulle få njuta av våra kakor, men ikke! jo då... de fick väl dela på några kakor... hehe... men dom var såå himla goda! kan lägga ut receptet på en utav dem här... De e Daniels mamma, Meta, som jag fått receptet av.

METAS SMARRIGA MANDELKAKOR!

Ingridienser:

4 äggvitor
5 dl florsocker
200 gram fint mald mandel

Fyllning:

150 gram smör
1,5 dl florsocker
2 äggulor
3 tsk vaniljsocker

Gör såhär:

Vispa äggvitorna till ett hårt skum, tillsätt sedan florsockret och vispa lite till. Vänd sedan ner mandeln försiktigt.
Klicka ut smeten i lika stora "bitar" på bakplåtspapper och ställ in i ugnen. 200 grader i tio minuter.
Fyllningen blandar man ihop så att det blir som en slags smörkräm typ =) Den ska man kleta på kakorna när dom har svalnat. Sedan parar man ihop kakorna två och två och lägger dom mot varandra med smöret innåt. Dela sedan kakorna på mitten.

Tyvärr har jag ingen bild... jag och Zandra har väl hunnit äta upp allihop... så goda är dom! =)
Men finns det någon kaka kvar lovar jag att lägga ut en bild!

jaja, nu har de slutat regna tror ja, åter till arbetet =)

Hade på bade!

Kommentarer
Postat av: Zäändro

Åhh va jag är sugen på Metas smarriga mendelkakor!!! ;D

2008-06-15 @ 17:51:37
URL: http://wiendy.blogg.se/
Postat av: Anna

Är de lika goda som Metas goa tårta? Jag gjorde den i helgen... mmm den är SÅÅÅÅ gooood! :)

2008-06-15 @ 23:01:06
URL: http://bimboza.blogg.se/
Postat av: Anna

Mäh! jag tål inte mandel...typiskt =)

2008-06-16 @ 22:46:03
URL: http://krissil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0