Skolstart! mm...

Japp, nu sitter jag i biblioteket på KAU... Är en timme tidig(!!!) oki, jag skulle säkert inte va de om allt var som vanligt... men bror gör sin första dag här idag, så höll honom sällskap hit och visade vart han skulle =) lagomt motiverad han... hehe...
I lördags var jag i Eda och tränade för Sandra med Fillan å Marco, det kändes bra med båda två, Fillan gör framsteg helatiden å jag gör framsteg med Marco... =) I söndags var vi iväg till Bengtsfors å tävla... första gången jag tävlar med två hästar, alltid varit en dröm... hehe. Det var ganska lite starter så gissa om vi hade det stressigt! Ut med Fillan, red fram, gick banan med Malin, skönt att få tips av henne! Satt upp på Fillan igen, hoppade fram lite till, in på banan, hoppade grunden, ganska bra, väääldigt liten bana, tråångt! Kom till omhoppning, i omhoppningen började jag bli nervös för att jag skulle rida Marco sen... smart Jenny, tänk på de nu! Rev första hindret, petade ner sista... men men, vi kom till omhoppning iaf =) Kom ut med Fillan från banan, gav henne direkt till Daniel, sprang bort till Malin som skrittat fram Marco, hoppade upp, hann med en ybersnabb framridning, hann inte ens hoppa oxern på rätt höjd innan speakern skrek sej hes att det var min tur att gå in... Hoppar första hindret, går trögt, skarp sväng till vänster mot en oxer, stopp, ny ansats, hoppla, mot trean, undertempo, stopp, ny ansats, tänker: skärpning!  hoppar trean till och med åttan utan problem. Debuten avklarad! Tack gode gud för de... Nöjd? nja... Inte först... men med tanke på uppvärmningen och hur liten banan var... så, OK då... Malin tyckte ändå att det gick bra, så får väl tycka de jag me =)
Inte slut än!? Nej, just de ja, nästa klass med Fillan åxå! Orkar jag? Upp direkt på Fillan igen, hon känns lite seg, tempoväxlingar brukar hjälpa... japp, de gjorde de, hoppar av igen, går banan med Malin, riktigt svår bana för att vara 1.10. Memorerar banan ett par gånger, vill inte rida fel väg! Upp på Fillan igen, Malin hjälper mej på framhoppningen, känns bra! Speakern skriker sej ännu en gång hes på mitt namn... travar ut, in på banan, Jenny Kristoffersson på Filippa Phelomine, var så god och rid! Riktigt bra start, kommer perfekt på första hindret, hör Daniel, Marleen å Malin skriker nått positivt... fortsätter banan, Fillan går som en klocka, helt perfekt. Omhoppning! Gött... felfri i omhoppningen åxå, wiie! Skitkul! =) Vi slutade som 2:a. Jättenöjd. Travar och skrittar av... törstig!
Nu måste jag gå, börjar snart!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas första skoldagen varit

Bra=) kram

2008-08-25 @ 14:24:56
URL: http://waiora.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe! Jag blev jämt stressad av att läsa detta... Kul att det gick så bra! tvåa, det är ju jättebra. Gratis=) Skulle jättegärna vilja se dig rida Marco någon gång...nästa tillfälle? Puss

2008-08-25 @ 23:06:26
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: Bimboza aka Anna

Haha, galet stressat. Håller med G, jag satt och läste och nästan skyndade mig att läs för att jag kände stressen... hahaha



Kul att det gick så bra med Fillan! :) :) Grattis grattis.



G: Gratis? :) Hö hö.



2008-08-26 @ 23:18:10
URL: http://bimboza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0