Bra resultat efter mycket slit!

Det har varit en lång helg med minutschema från tidig morgon till sen kväll. Mesta innehållet av helgen har bestått av pållarna. I söndags var vi iväg på hopptävling i Karlstad. Jag var ovanligt nervös, vet faktist inte varför... de va längesen jag var så nervös faktist... =) men tävlingsmänniska som jag är så tror jag att jag får prestationsångest ganska lätt... jag vill så gääärna så de kan bli lite föör mycke ibland... =) Jag tävlar i allt, mitt liv består bara av massa olika tävlingar tror jag... kan faktist bli lite jobbigt... hmm.. jaja, i första klassen var vi felfria och fick till en ganska bra tid i omhoppningen, slutade som 6:a av 30. De va gött att bli placerad! Är inte mäkta imponerad av min ridning, kom lite i undertempo och... ja, kändes inte perfekt lixom... (ja, jag är perfektionist... hehe) men som sagt, de e kul å få en rosett med sej hem... hehe. I andra klassen var framridningen helt jättedålig, halkigt och lerigt underlag som resulterade i att både jag och Fillan kände oss jätteosäkra. Väl inne på banan var jag bara såå taggad efter den misslyckade framhoppningen, plus att jag ville få en bättre runda än den första, INTE UNDERTEMPO, var min enda tanke, Rid nu! sa Daniel innan vi gick in, med det menade han just att jag inte skulle hamna i de där jobbiga undertempot... Å red de gjorde jag faktist, Fillan kändes så himla fin, vi kom helt super på vart enda hinder, en bana som kändes lite halvsvår när jag gick den före blev helt plötsligt enkel. Sista linjen bestod av 8:an 7 galoppsprång och sedan 9:a och 9:b, Jag satt och njöt på Fillans rygg, galopperade fram mot sista kombinationen, vi kom lite snabbt in, det blev lite trångt och vi petade ner sista hindret. Synd! Men faktist, fast jag har den vinnarskallen jag har så är jag så himla nöjd! En av våra finaste rundor faktist! Tittade på filmen efter, rundan e perfekt! Bara de dumma petet på sista hindret... jaja. De var tävlingen från helgen de. Nu måste jag gå! jobba, jobba...


Min fina häst, hon ser lite trött ut... hehe



 

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Bimboza a.k.a. Anna

Kul att det gick så bra! Vore kul om du la ut filmer på hoppningarna ;) Alltid roligt att se!



Du.. ? Tävlingsmännsika?? Näää...Har jag aldrig märkt ;)

2008-08-11 @ 19:28:28
URL: http://bimboza.blogg.se/
Postat av: Anna

Va kul & grattis=) Ni är ju så himla fina ni två tillsammans. Blev ja nö mindre ridsugen nu då?? Neee...



Tack för att ni kom i lördags och för den fina presenten. Perry grej=) Ses på söndag.

Kram

2008-08-11 @ 20:29:00
URL: http://krissil.blogg.se/
Postat av: ina

fiin häst!:)

2008-08-14 @ 17:49:16
URL: http://iinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0